Švajcarski holding Emil Frey Grupa u Srbiji posluje kroz svoje operativne kompanije:
i korporativne kompanije:
Star Import je generalni distributer kompanije Mercedes-Benz AG za Mercedes-Benz putnička i dostavna vozila i kompanije Daimler AG za Mercedes-Benz teretna vozila I autobuse kao i Setra i Fuso vozila za Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Albaniju.
Emil Frey Auto Centar maloprodajni i servisni centar za Mercedes-Benz putnička i dostavna vozila.
Keos d.o.o je generalni distributer za Renault i Dacia brendove za Srbiju.
Nemačka kompanija Daimler direktno je u Srbiji i Crnoj Gori prodavala i servisirala Mercedes–Benz vozila od 1996. godine pa sve do februara 2014. kada su ove funkcije preuzele kompanije Star Import i Emil Frey Auto Centar, u okviru Emil Frey Grupe – uspešnog Holdinga koji posluje u celoj Evropi a sa sedištem u Švajcarskoj.
Zvanično od 1. oktobra 2022. godine, generalni distributer za Renault i Dacia brendove za Srbiju postala je kompanija Keos d.o.o, koja posluje u okviru Emil Frey Grupe. Grupa Renault je odabrala Grupu Emil Frey zbog visoke stručnosti u oblasti distribucije automobila. Grupa Emil Frey je ponosni partner Renault i Dacia u distribuciji postojećeg asortimana proizvoda Renault Grupe u Srbiji.
Emil Frey Grupa je porodična firma iz Švajcarske, osnovao ju je 1924. godine mehaničar Emil Frey. Kompanija je pretežno fokusirana na automobilski biznis: veleprodaja i maloprodaja putničkih, dostavnih i komercijalnih vozila, finansiranje vozila, kao i logistika za automobile, rezervne delove I servisne centre. Kompanija posluje u Švajcarskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Mađarskoj, Češkoj, Poljskoj, Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i od skora u Albaniji.
Star Import i Emil Frey Auto Centar na tržištu Srbije posluju na dve lokacije: sedište i maloprodaja nalaze se u ulici Omladinskih brigada 33, dok je na drugoj lokaciji - Industrijska zona bb u Krnješevcima – rezervisana za prodaju i servisiranje teretnog programa.
Svi znamo da su 1920-te nazvane „Zlatne dvadesete“,
1. oktobra 1924. u Schwingerstrasse 3 u Cirihu nije bio tek bilo koji dan. Pogotovo u oblasti individualne mobilnosti. Iako je sve više bilo tek na početku u povojima, izvanredan automehaničar i motociklistički trkač, Emil Frey je pokazao da mu taktičke veštine nema samo na trkačkoj stazi, već i kada je osnivao svoju garažu. Njegov pionirski duh prvih dana predstavlja crvenu nit kroz čitavu istoriju naše kompanije. Kako nekad tako i danas.
Dve godine nakon otvaranja svoje prve radionice, Emil Frey je odlučio da
unapredi svoju kompaniju: Prva prodavnica Sunbeam motocikala otvorila je
svoja vrata u Stampfenbachplatz 1 u Cirihu. Ovim korakom, Emil Frey je jasno stavio do znanja da veruje u individualnu mobilnost i da je u njoj video
budućnost svoje još uvek mlade kompanije. Kredibilitet je od početka bio deo njegovih principa i tako je Emil Frey ne samo prodavao Sunbeam motocikle,
već se i trkao na njima. I to veoma uspešno, što dokazuju i njegovi plasmani i pobede u najraznovrsnijim nacionalnim i međunarodnim trkama.
Zahvaljujući svojim izuzetnim sposobnostima mehaničara, Emil Frey je brzo stekao reputaciju dokazanog eksperta – kako za motocikle, tako i za automobile. Tada individualna mobilnost nije bila ograničena na dvotočkaše, već su i automobili sve više osvajali švajcarske puteve. Kao specijalista, Emil Frey je znao da njegove stranke žele samo dokazani kvalitet po dobroj ceni u svakom proizvodu, pa tako i u automobilima. Uvoz i prodaju automobila je otpočeo sa dva tadašnja vrhunska brenda “Wolseley” i “Swallow”, od kojih je nastao današnji globalni brend Jaguar. Na ovaj način je postavio još jedan temelj za uspeh svoje kompanije. Istovremeno, svoju reputaciju je stekao kao zaštitni znak mobilnosti.
Svako ko želi da pobedi na moto trkama mora da svom vozilu pružiti prvoklasni kvalitet: tokom održavanja, popravke i korišćenja. Emil Frey je uvek bio svestan toga. Veoma rano je prepoznao da su trkačke pobede, za koje je bio zaslužan
kao mehaničar i ujedno vozač trka, predstavljaju najbolju reklamu za njegov
novi servis. Ovaj kvalitet, uključujući i savetovanje i prodaju mora uvek biti
isplativ – Kako za stranke tako i za kompaniju. Njegov stav i ubeđenje i dalje
živi iz dana u dan u servisnim i prodajnim objektima Emil Frey-a. Ovaj stav i ubeđenje potiču iz legendarnog pisma strankama, koje je Emil Frey prvi
put poslao svojim strankama 1935. Ovo pismo je postalo smernica ( kredo) po kome se kompanija danas ponaša.
Ništa nije tako konstantno kao promena, koja postavlja sve brži tempo pogotovo u automobilskoj industriji. Emil Frey je bio svestan ove činjenice usled čega je odlučio da izgradi svoj prvi salon automobila na raskrsnici Badenerstrasse i Flurstasse u Cirihu 1948-me kako bi stv orio mesto ukome se stiču svi aspekti njegove kompanije. Uspeo je da kreira objekat koji se opire promenama. Rezultat: servisna radionica na rasksrnici Badenerštrase i Flurstrasse , prodajni salon i Centralna uprava su i dalje u istom objektu. Ova svedočanstvo svedenom načinu ponašanja takođe se isplatilo po pitanju uspeha i lojalnosti: veliki broj zadovoljnih radnika ostaju verni kompaniji veoma dugo.
“MUT” - “IMATI PETLJU”
Bez ova tri slova upravo ovim redosledom, uspeh je nezamisliv. Emil Frey
je imao hrabrosti i narodski petlje na mnogo načina. Kao motociklista koji je
pokušavao da pobedi u trkama. Kao mehaničar, koji je pokušao da privuče
stranke. Kao preduzetnik koji je pokušao da razvije svoju kompaniju. On je
upario svoju hrabrost sa dalekovidošću i osnovao je lokaciju Safenwil 1949.
Njegova hrabrost i dalekovidost ga nisu izneverili. Emil Frey je uspeo da proširi jednostavnu servisnu radionicu do nivoa nacionalnog uvoznog centra, koji je poznat širom Švajcarske od 1950.
Posle uspešnih pregovora u Tokiju 1966, konačno je došao trenutak: Tojota je “sletela” u Švajcarsku. I to u najpreciznijem smislu te reči sa legendarnim "skokom Adliswila" 17. Februara 1967. Na ovaj dan Toyota Corona 1500 je u prisustvu brojnih medija kroz proletela koz ogromnu japansku zastavu i sletela na tlo Švajcarske. Ovom kampanjom zvanično je najavljeno osnivanje Toyote AG u Švajcarskoj, sa Emil Frey Grupom kao uvoznikom za prodaju i servisiranje. Činjenica da je japanski brend, koji je još uvek bio uglavnom nepoznat u Švajcarskoj, ostvario brz uspeh nije posledica “skoka”, već argumenata prodaje: visokokvalitetni automobili koji su bili potpuno opremljeni. Prvi zaposleni koji je ujedno i odgovoran za novo osnovanu Toyotu Schweiz AG bio je Walter Frey, tada jedini 24-godišnjak.
U porodičnom biznisu, vlasništvo prelazi sa jedne na drugu generaciju. Ovaj
dan se dogodio 1969. godine i Emil Frey je tada zvanično predao vođstvo nad grupom svom sinu Walter-u Frey-u. Nezvanično u tom trenutku Walter Frey već nekoliko godina zajedno sa svojim ocem upravlja bogatstvom kompanije.
Emil Frey je nastavio da bude kontakt i podrška svom sinu dugo vremena i bio
je zadovoljan što jabuka nije pala daleko od stabla: Walter Frey je takođe
pokazao hrabrost u poslovanju koju i dan danas pokazuje. Pod njegovim
vođstvom, kompanija je uspešno nastavila da se razvija.
Emil Frey Group-a preuzima “Viad.Dum Garage Group” u zapadnoj Švajcarskoj i značajno proširuje svoje aktivnosti na švajcarskom tržištu. Ovaj rast zahteva razvoj centralnih back-office usluga i kreiranje poslovnog modela koji je i danas na snazi, sa uvozom, maloprodajom i uslugama. Iste godine, kompanija se upušta u iskorak u inostranstvo i postaje uvoznik Tojote u Francuskoj.
Kvalitet je jedna od najvažnijih vrednosti Emila Frey-a. I ne samo u pogledu
prodaje i servisa automobila. Već i sa vozilima i sopstvenim vozačem. Iz tog
razloga i zbog toga što je sve veći broj automobila na švajcarskim putevima
koji su bili sve brži, povodom 80. godišnjice automobilskog saobraćaja.
Osnovan je Veltheim Transport Security Centre (VSZV) i zvanično je otvoren na rođendan Emila Frey-a. Međutim, pošto je zakupac želeo da ubuduće koristi lokaciju na drugačiji način, 2009. godine sedište Veltheim-a je moralo da se
preseli u Safenvil Driving Center, koji je osnovan 2006.
Takmičenje je čvrsto usađeno u DNK porodice Frey – a time i u kompaniji. Sa Emilom Frey-em, Walterom Frey-em i Lorencom Frey-Hilti-em, tri generacije vozača trka bile su uspešne na trkačkim stazama širom sveta. Emil Frey-u su znak za start dali kao vozaču motorcikla. Walter Frey je promenio ovu postavku sa dva na četiri točka kao vozač Formule 3 i Touring automobila. Lorenc Frey-Hilti je, s druge strane, prešao u GT sport osnivanjem Emil Frey Racing-a 2012. Prvo kao vozač Jaguara GT3 koji je sam razvio, a sada kao tim menadžer Emil Frey Racing-a. Tim se trenutno bori za pobede i postolja u Ferariju u DTM, nemačkom Touring Car Mastersu, kao i GT World Challenge Europe.
Osobe koje nisu fascinirane automobilima i njihovom tehnologijom i osobe koje nemaju “benzin u krvi” neće moći uspešno da vode porodični biznis u automobilskom sektoru tokom 100 godina. Ova neograničena ljubav prema automobilu, kao i fascinacija tehničkim razvojem tokom decenija, kulminirala je otvaranjem Emil Frey Classic Centra u Safenvilu 2015. Muzej, izložbeni i
kongresni centar predstavljaju mesto koje zrači stilom za upoznavanje ljubitelja i kolekcionara istorijskih i klasičnih vozila. Ovde možete pronaći proživljenu automobilsku istoriju.
Tokom 2018-te, Emil Frey Group-a je nastavila svoju ekspanziju na švajcarskom tržištu. Svoj portfolio je proširila na više od 15 uvoznih brendova i uspešno uspostavila više od 50 maloprodajnih lokacija. Integracijom novih uvoznih brendova, Emil Frey Group-a je bila u mogućnosti da svojim kupcima ponudi još širi asortiman visokokvalitetnih vozila. Grupa Emil Frey uspela je da konsoliduje svoje prisustvo u Švajcarskoj sa više od 50 lokacija i na taj način stvorila pokrivenost širom zemlje kako bi bila u mogućnosti da opslužuje kupce lokalno, brzo i savesno.
Svako ko se osvrne na 100 godina istorije uvek drži na oku budućnost. Jer
nijedna kompanija se ne može razvijati 100 godina bez vizije.
“Da i Ne!"
Naravno, potrebna je vizija. Ali je za donošenje vizionarskih odluka potrebno još nešto . Kao i lokacija u Safenvilu, koja je izgrađena pre izgradnje raskrsnice za autoput. Kako bi se Toyota odllučila za nas kao uvoznika za Švajcarsku. Kao i otvaranje “Classics” centra u Safenvilu. Kao i preuzimanje Grupe PSA u
Švajcarskoj. Uprkos ili upravo zbog svih ovih uspeha, Emil Frey ostaje svestan razloga dobrog poslovanja. Jer mi to što radimo ne radimo samo za sebe. Mi to radimo za naše kupce. Pionirski duh za narednih 100 godina.
Error, your browser is not supported!
Please upgrade to the latest version of your browser and turn off Compatibility View.